torsdag 23 januari 2014

Frostnupet

Vinterhögtrycket har parkerat.
Klara kalla dagar och nätter avlöser varandra.
I går morse hade vi mulet och kölden hade mildrats, 
men så skingrades molnen och kölden drev in igen.


Vid fyratiden på eftermiddagen gick jag en liten runda med
kameran för att söka de sista vackra färgerna av solnedgången.


Rimfrosten började lägga sig i träden och på kalla uthusväggar.
Kölden bet i kinderna och i fingrarna medan jag knäppte mina foton.


Tänk vad det känns länge sedan vi klagade över regn och plusgrader!
Och ändå var det för bara någon vecka sedan vattnet inte
frös på marken och de modigaste växterna började göra sig redo för våren.


Kära vinter!
Du är så vacker och fastän du är kall är du helt underbar!

3 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder, man känner verkligen stämningen i dem. Den översta bilden där huset syns litegrann, där kan jag nästa se små hustomtar smyga omkring och göra sina sysslor... Fint!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det vackert med vinter man borde ha tid att få vara ute kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med att vintern är vacker då det verkligen är vinter och inte nått iställetför som vi hade omkring jul . Nu är det -17 grader så nu biter det rejäljt i kinderna och mina hundar vet inte vilket ben dom ska stå på då dom är ute :) // Kram Anita

    SvaraRadera