måndag 20 januari 2014

En kväll framför kakelugnen

När kölden knäpper i knutarna är det onekligen skönt 
att sitta inne framför kakelugnen och värma de små fossingarna.


Gårdagen bjöd på kallt väder. Ännu en dag med klarblå himmel
och rimfrost i träden. Minus 20 grader eller mer.


Svärmor bjöd på god mat till hela släkten i går. Så där kunde vi 
bänka oss med fyllda tallrikar och låta oss väl smaka.


När kvällen kom försökte jag få lite värme i kroppen även här hemma.
Jag kröp in i en filt och satte mig framför kakelugnen för att
värma mig. Så satt jag länge, länge och såg in i elden
allt medan fötterna tinade upp.

2 kommentarer:

  1. Skönt med en värmande brasa i dessa dagar .Den nya kameran beskrev jag i inlägget den 16 januari ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Åhhh så mysigt med brasan // Kram Anita

    SvaraRadera