måndag 6 januari 2014

Liten Ella är vaken hela kvällen

I går kväll hälsade jag på hos lilla Ella och
hennes föräldrar. Ella är en ung dam med mycket 
liv i hela kroppen. För vad är roligare än att leka med alla
gästerna, tycker Ella? Kanske läsa i den nya boken eller klättra upp
på en stol och titta på mamma. Men det var jätteroligt att i tur och 
 ordning leka med alla kaffegästerna kring bordet.Visst är de skoj 
att var medelpunkten när man bara är ett o ett halvt år!


Ella är van att bli fotograferad. Men samtidigt är hon genast
på sin vakt när jag plockar fram kameran. Hon ville gärna posera, det
gick inte att i smyg knäppa några spontana bilder...


Nu sätter jag mig framför fotografen, tänker Ella och sätter sig
framför mig. Bra så? 


Här var vi i ett fint hem där man såg att en liten dam bodde.
På den lilla bänken i köket låg en fin kappsäck, i vardagsrummet 
fanns en hel uppsjö av böcker och lite byggklossar, dockor, bollar och
en gunghäst. Bra att ta till när orken tröt och man blev less på att
sitta ovanpå bordet och dingla med benen....



Vi blev bjudna på mycket smarrigt till kaffet. 
Och vi lät oss väl smaka.
Tack för en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Vilket kalas du var på, mums.
    Och en söt liten tjej som redan vet vad det är att bli fotad.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Snålvatten ,snålvatten ,oj vad gott det ser ut ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Äntligen...kan jag kommentera!!
    Vilken söt liten dam du fick äran att fotografera!! De lär sig tidigt de små liven...Å vilket kafferep sen, vem skulle inte ha velat vara med där...
    Ha det gott!!
    kram kram

    SvaraRadera