söndag 12 januari 2014

Min dag

I dag, den tolfte januari, är det min dag. Jag fyller år.
Min födelsedag brukar jag inte fira på något speciellt sett. Idag  fyller jag
så ojämnt det kan bli och det känns som en helt vanlig söndag. Det läggs bara
ett år till min ålder. Och man får bara svårare att komma ihåg hur många 
de där åren är. Dom är ju rätt många.....


Vi var ett gäng som träffades för att äta god mat idag. 
Dagens tema var hemmagjord indisk mat.
Jag gjorde en indisk efterrätt, en morotshalwa, som jag tog med mig till M.
Ni får se fler bilder från vår indiska matträff i morgon.


Här skall jag dela med mig av receptet på min efterrätt.
Varsågoda!

Morotshalwa (gajar ka halwa)
500 gr rivna morötter
1 burk sötad kondenserad mjölk
3 msk smör
0,5 tsk kardemumma
05-1 dl russin 
0,5-1 dl cashewnötter
Riv morötterna. Smält smöret i en kastrull och häll i morötterna
och hetta upp ordentligt. Häll i den kondenserade mjölken (om man har
osötad mjölk lägg till 1,5 dl socker) och låt koka i 8 minuter.
Rör i kardemumma, nötter och russin (dom kan uteslutas). 
Låt allt steka några minuter.

Idag förgyllde lite ny spännande mat hela min dag!



4 kommentarer:

  1. GRATTIS till ditt nya år !!!
    Hoppas på många år till för dig.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. tusen grattis till dej! Fina rosor..o vilken häftig efterrätt..ha de bra!

    SvaraRadera
  3. Grattis , det var inte många dagar skillnad på din och min födelsedag ,Kram Nette

    SvaraRadera
  4. Ett försenat GRATTIS till dig fina bloggvän♥
    Vilka magnifika och vackra rosor..alldeles ljuvliga ^^
    Tack för recept!
    Önskar dig en finfin dag och inledning på nya veckan ^^

    ~Lollokram~

    SvaraRadera