torsdag 9 januari 2014

Min morgon

Det är morgon torsdagen den nionde januari. 
Det är mörkt när jag vaknar. Vägbelysningen kastar
skuggor inne i rummet. En bil kör förbi på vägen. Jag tänker på sambon
som åter ligger på sjukhuset sedan en vecka tillbaka. Jag pallrar mig upp ur 
sängen, går via toaletten och så drar jag på mig kläderna. 


Sätter mig ned
framför tv:n och tittar på dagens första nyhetssändning.Väderprognosen
lovar kallare väder. Jag tänker på sambon. Gör upp eld och går ut
för att hämta morgontidningen. Ute är det mörkt och dimmigt.
Det hörs när vattendroppar faller från taket. Inne i uthusen kacklar 
ankorna. De hör att jag rör mig ute på gården, men de får ge sig till tåls
ännu en stund för nu skall jag läsa de lokala nyheterna. Jag dricker te
och äter en smörgås medan jag läser. Tittar på klockan och
tänker på sambon.


......

1 kommentar:

  1. Men hu då är han där nu igen ,hoppas det inte är något allvarligt ,kram Nette

    SvaraRadera