lördag 19 oktober 2013

Oktoberkonst

I dag har vi en solig och fin höstdag. Men kall.
Det blåser från norr och vinden går igenom märg och ben.
Sådana här dagar undrar man hur man skall uthärda vintern som
 är på kommande.... (fast dom har visst lovat lite varmare
i slutet av nästa vecka, så det hoppas jag på).

Gårdagen bjöd på likadant väder. Kallt och blåsigt, men soligt.
Och så har vi ju fullmåne just nu. Kan vara illa för 
nattsömnen... jag ligger vaken någon timme varje natt.,,,


I går kväll kurade jag i soffan med tända ljus i kakelugnen.
Jag var ensam hemma och det blev en del tv-tittande.
Så fick jag månskenet mitt i ansiktet.
Månen lyste in igenom fönstret och träffade mina ögon.
Dags för lite fotografering, tänkte jag. Så jag öppnade fönstret
och knäppt två bilder. Grannens björk kom med på fotot.
Det ser ut som den bästa konsten.
Oktoberkonst.


Det var så att sonen var på fest och sambon var på körövning i går kväll. För det
kommer att bli konsert i kväll! Jag ser fram emot ännu en omgång
av 60-tals hits i oktoberkvällen!
Vi kanske ses i vimlet!

4 kommentarer:

  1. Det var nog tur att du hade grannens björk ivägen för ditt foto,
    för det blev som mera effektfullt så.

    Jasså maken var på körövning...som vi då =) =)
    men för oss blev det nog ingen uppföljning.
    Inte riktigt vår grej.
    Men Caronine var riktigt grym.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder på mångubben tur att grannen hade björk ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Härligt samma måne som jag beundrade i morse och som jag har i mina bilder. Vi lever ju i samma universum/brita

    SvaraRadera
  4. ja det här var riktigt Oktoberkonst , häftigt . Ja jag sitter uppe jag med då mina ungdomar är ute och roar sig och då kan jag omöjligt gå isäng och sova förrän dom kommit hem // Kramar på dig

    SvaraRadera