tisdag 29 oktober 2013

Inget nytt

Ibland när man sätter sig ner framför datorn
är det absolut tomt. I huvudet alltså. Man han inget att
berätta. Inget nytt har hänt. Visst har det hänt massor men
inget som man vill skriva om. Så det är tomt på uppslag helt enkelt.
Och vet ni, det kan vara rätt skönt det också. 
Att inte hjärnan behöver ticka på med nya texter hela tiden.


Att det får vara lite instängt, lite stiltje.
Naturligtvis kan jag berätta att vi har en fin höstmorgon.
Solen har masat sig ovanför skogstopparna och det är klarblå
himmel, inte ett moln i sikte. Det är vått och slaskigt på marken
efter nattens regnskurar. Några plussgrader.
Ja, så lovande har vi det i dag.


Dagens bilder fotade jag i går. Jag gick förbi en gammal lada som fått en
fin grå-grön färg i höstvätan. Passade bra som bakgrund 
till de vissnade renfanorna som vajade i vinden.


Men tro inte att vår höstvärld är bara brun och grå och murrig.
Nej, ännu blommar det ute längs vägarna. Det är den tåliga
baldersbrån som reser sig ståtligt bland grässtråna och
utropar att "Nu blommar jag och ännu har jag
många knoppar. Jag ser positivt på framtiden!".
Det gör jag också.
Hoppas ni också har det gott så här i slutet av oktober!

When a women says "what?",
it´s not because she didn´t here you.
She´s giving you a chance to change
what you said.

2 kommentarer:

  1. Så fina bilder och som du säger ibland är det skönt att bara låta "bilderna tala för sig själva" . Jo nog har du rätt fast jag tycker det bara är grått och kymigt just nu men om man tittar upp så ser man ju att så är det ju inte . Ha det bra du också :) // kram Anita

    SvaraRadera
  2. Finfina foton har du tagit, gillar det höstliga gråa i dom.
    Och blommor som blommar ännu...finns det ???
    Tror nog att det bara är fröställningar här.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera