fredag 4 oktober 2013

Höst-twist och rosabandetdag

Det blev en fantastisk höstdag i går.
(I dag har jag lagt in en anhållan om en lika fin dag igen...)
När väl dimman lättat, då kom solen och en klarblå himmel.
Och det blev en riktigt twist-dag, då jag jag hoppade
från det ena till det andra.


Efter att ha suttit vid datorn några timmar (inte bara bloggande)
städade jag upp huset och gav djuren mat och omsorg, och då ni,
då hoppade jag in i bilen och drog ut till skogs.


Det var en varm höstdag, precis av det bästa slaget.
Solen värmde och getporsen lyste mellan tallstammarna.


Jag såg havsörnen när den flög upp från en tall och spände ut
sina vingar för att sväva uppe i det blå. 


Jag träffade på O som var ute på jakt med sin hund. Nåja, O satt 
för det mesta inne i bilen och väntade på att hunden skulle komma 
tillbaka. Vi pejlade in hunden och den  var rätt långt borta i skogen.
O brukade bara få tuta i bilen, så kom hunden tillbaka, men nu var
hunden gammal och den hörde inte lika bra som tidigare. 
"Jag får sitta kvar här någon timme och vänta på hunden", sa O.


Jag beslöt gå på lite trattkantarelljakt innan jag åkte hem.
Svamp är aldrig fel, tyvärr är det lite för torrt i markerna för att 
det skall vara det bästa av svampår.


Efter matlagning for jag till frissan. Äntligen dags för en ny frisyr.
Tänk att det alltid är hårkris dagarna innan saxen 
skall sättas i arbete....


Det var nästan mörkt när jag kom hem. Ankorna kom rusande,
pratade och ville in till natten. Så kom sambon hem från slakthuset.
Älgjägarna hade styckat upp köttet av de två älgarna.
Nu blev det min tur att ta hand om vår köttranson.
Efter några timmar hade jag allt i frysen.
En timme framför tv:n och så hägrade sängen.

(bild från nätet)

Idag är det Rosa bandet-dagen. Bröstcancer uppmärksammas med
en kampanj. Jag skall in till staden idag och hoppas då kunna köpa ett
eget rosa band för att ge mitt bidrag till ett verkligt
viktigt ändamål.


3 kommentarer:

  1. Då var vi till frissan på samma gång du och jag ,vilken färg är du ,jag är svart och röd .Stormigt värre ute var ute till Bredskäret för lite stormfoton i kväll ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Jag har min egen hårfärg! Det är mörkbrunt med lite gråa slingor....

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker skogsväg och alla bilderna är så klart vackra som alltid hos dig....man bara njuuuter!!

    Såå fint att du tar upp detta med rosa bandet!! Behjärtansvärt!!

    Ha det så gott vännen och ta hand om dig
    Kram Lollo<3

    SvaraRadera