tisdag 8 oktober 2013

En liten titt inne hos Strömsö-gänget

Måndagen var varm, nästan sommarvarm.
När jag skulle fara för att handla lite mjölk, blev det en extra
sväng ute i det vackra solskensvädret. Bara för att.
Jag styrde bilen till Strömsö. Där producerar man lifestyleprogrammet 
som heter just "Strömsö". Ett program som fått många 
utmärkelser på inhemska tv-galor.


Och vem träffar jag på, om inte den glada och vänliga Jonathan Granbacka?
Jag frågar och han visar mig in i deras inspelningskök.


Naturligtvis känner jag igen mig från tv-programmen.
Men så litet köket är... jag har föreställt mig ett
ofantligt kök...
Men onekligen mysigt!


Känner ni igen intervju-länsstolarna?
Rummet andas hemtrevnad.


Jag brukar alltid bänka mig framför tv:n på söndagar kl 17:15
när YLE5 sänder Strömsö-programmen. Alltid när jag har möjlighet.
Programmet visas också av SVT och NRK.


Ute på gården står Jim Björni och pratar i telefon, helt omedveten om att 
han blir fotograferad. Den vackra uthuslängan är något alldeles extra!
Solen lyser och färgar väggen lysande röd.


Jag fick ett varmt och härligt mottagande av det
soliga Strömsö-gänget!
Tack för besöket - kommer gärna igen!

5 kommentarer:

  1. Åå såå vackert ställe!!!
    Förstår att du fick en härlig dag :)
    Ta hand om dig vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Åhh så vackert det är :) // Kramar

    SvaraRadera
  3. Men, vilket intressant reportageliv du lever!
    Grattis och tack för det! ♥

    SvaraRadera
  4. så kul med Strömsö gänget .Brukade titta förut men tiden är så opassande nu för tiden ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. va häftigt... ja de säger det att köket är mindre i verkligheten...det ser ju sååå stooort ut, men så kan tv o kameror bedra.. hihi..ha det bra!

    SvaraRadera