söndag 27 oktober 2013

Stenpark och havsörn

I dag skall jag bjuda på några foton som jag tog för
cirka två veckor sedan. Det var då hösten var som vackrast.
Nu är det mycket regn. Grått och brunt. Murrigt.


Jag svängde in vid Kaffestugan vid Oravais fjärden. Beställde en varm
kopp te med ett gott winerbröd. Innan jag hoppade in i bilen igen
gick jag en sväng till den intressanta stenparken, som finns 
mellan parkeringen och fjärden. 


Tänk, då lyste flugsvamparna röda i gräset.
Nu är alla svampar slemklumpar efter förra veckans kalla nätter.


Det var visst den dagen jag såg havsörnen. Den kom flygande bara några 
meter ifrån mig. En fantastisk fågel!

4 kommentarer:

  1. Stenpark...ja det lät verkligen intressant, har stenarna en historia, var och en för sej, eller är de ett minnesmonument över någonting?? Och tänk va fort det har ändrat sej...två veckor, och inte ett löv kvar...likadant här!! Och det värsta, jag tror vi har alla löv hos oss, det har blåst från "fel" håll, grannens tomt är ganska tom....
    Havsörn...undrar just när jag ska få se en sådan i vilt tillstånd?? Trots att jag bor alldeles bredvid ett fågelrikt område, så...
    Ha det gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild du fick på örnen ,har problem med att få in bilder i kväll har säkert försökt 10 ggr men inte en bild vill in ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Bara kom inom här och passar på att önska en skön söndagskväll.

    SvaraRadera
  4. Vilken häftig bild du fick där på örnen!!!
    Ja inte är det mycket kvar av svamparna inte!
    Nä nu tror jag att jag går i ide snart.....hihih...
    Önskar dig en fin ny vecka vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera