måndag 28 oktober 2013

Söndagslyx med mix

Söndagen bjöd på soligt väder.
Dagen började riktigt bra. För jag försov mig.
Jag vaknade en halvtimme för sent.. Det finns endast en dag
på hela året när det går att försova sig en halvtimme, och det är
dagen när vi övergår till vintertid och vi får ett timme extra så att säga.
Jo, så plötsligt låg jag en halvtimme på pluss. Härligt!
Här hos oss försover vi oss inte....



Lyxigt värre hade vi för svärmor bjöd på middag. God mat som alltid.
Härligt när solen skiner och vi får sitta kring köksbordet och
lösa världsproblemen medans man äter.


Middagen avslutades med kaffe och tårta. 
Kaffe i myrna-kopparna, ni förstår då är det bästa söndagsfesten.
Efter maten kände vi för lite mera rörligt program. Så L och jag
tog med oss hunden Lucas på en solig promenad.


Vi beslöt gå stigen genom sagoskogen, så att Lucas
skulle kunna springa lös. Det finns nämligen så mycket intressant 
att lukta på längs stigarna i skogen, tycker Lucas.



Det är härligt att promenera i skogen på hösten. 


Ja, det är härligt att komma ut ur skogen också. För då 
får man njuta av det vackra solskenet.
Väl hemma var det dags för lite höstfix. 
Kvällen avslutades med en välgörenhetskonsert för 
Syriens flyktingar.Sambons kör deltog tillsammans med en
rad andra körer, sångare och musiker. E-M och jag rattade till
konserten när mörkret redan hade fallit, för det blev ju så snabbt
mörkt i går kväll... dagen blev liksom en timme kortare på kvällen.
Det känns viktigt att ge en slant till
de utsatta flyktingarna i Syrien.
Vi som har det så bra och som har råd att dela med oss.

2 kommentarer:

  1. Gokväll på dej! Så kul att hitta 'nya' bloggar! Underbara bilder du visar,älskar att titta på bilder hos mina vänner..Ha det gott / Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jo jag håller med dig att det är så mysigt med skogspromenader på hösten , jag och mina två vovvar tog en rejäl sådan idag . Sen när man kom in smakade kaffet extra gott // Kramar Anita

    SvaraRadera