lördag 26 oktober 2013

Där idéer och människor möts

I dag har jag varit på mässan för byggande och inredning.
Skall jag vara ärlig hade jag inte åkt iväg om det inte hade
varit för att jag ville skapa kontakter och för att jobba .
Det var ändå rätt roligt när jag väl var där. Men har man sett
en mässa, så har man också sett dagens.



Under helgens mässa ordnas också FM i blomsterbinderi.
Lördagens tävlingsarbete var "dukat bord i hösttema".
Idéerna flödade och den ena mera fantasifulla dukningen
efter den andra visades upp.



En av dagens dragplåster var Martin Timell från Sverige.
Han var lika trevlig och fin som i tv-programmen. Men se att stå
stilla för att jag skulle kunna fotografera honom, det var tydligen
stört omöjligt. Viftade han inte med händerna, så ruskade han på
huvudet eller vandrade fram och tillbaka
(snyggt skjorta hade han åtminstone)....


... eller så ställde han sig framför en strålkastare
för att få en gloria....


Han kom med många bra påståenden. Som att "köp tidlösa material",
för som han sa, köper du modernt och trendigt kommer det förr eller senare 
att vara omodernt. Låter lite som min filosofi det där....

3 kommentarer:

  1. man börjar ju kunna dom där mässorna när man varit med så här länge ,här har det städats igen ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Men vackra bilder fick du , även Martin "fastnade i din kamera " . Ha en fortsatt bra helg :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Jaha. Så då var vi där samtidigt... Vi såg Martin en stund vid tre o jag såg ingen annan möjlighet än att ta en filmsnutt. Han var verkligen rörlig! Annars träffade jag många o dig hade jag gärna träffat också! Ha en fin helg!

    SvaraRadera