onsdag 23 oktober 2013

Onsdagsblask

I morse hade vi + 10 grader när jag satt och läste morgontidningen.
Nu är det lite varmare... Otroligt, sensommaren är tillbaka!
I går kväll började det snöa men under natten förvandlades
snön till vatten. Idag har vi mulet väder, någon regnskur
och så har vi mycket värme för årstiden.


Denna regniga onsdag är som gjord för inomhussysslor.
Redan i går kväll bytte jag dukar i flera av rummen. Nu är det
dags för lite mörkare, murrigare färger. I matsalen åkte den ljusgröna
vårduken in i skåpet och ut kom höstmörkret i svart och grått. 


Egentligen tycker jag inte om svart i inredningen, men denna duk tycker jag om.
Mina färger är brunt och beige, ja alla höstens färger. För jag är absolut ingen
trendmänniska. Jag är nog istället en som tycker om klassiska saker,
sådana som alltid är moderna (och är de inte moderna så blir de).

Ha en fin onsdag, alla som tittar in!

3 kommentarer:

  1. Det är bra att man kan ta igen olästa inlägg när litet ledig tid ramlar över en. Riktigt trevliga inlägg från konsert och natur och bra åsikt om inredning. Saker och ting har en tendens att återkomma. När jag bodde i Umeå sydde jag lampskärmar med fransar och du anar inte vad dessa var poppis på hotellet där vi övernattade i Stockholm! :o)

    SvaraRadera
  2. Den duken gillade jag skarpt och även "vaserna" eller kallas dom för nått annat ? Ja jag är ingen trendmänniska jag heller , Tur det är flera som jag :) // Kramar

    SvaraRadera
  3. Snyggt blev det hos dig när du höstade till det.
    Trender kommer och går, men själv gillar jag jordfärgerna, lite fegt men så är det.
    Svart, beige och brunt är rätt genomgående i vårt hus.
    Men så kan man ju alltid piffa upp med nån textil vid humör.

    Tjingelingen i höstmörkret.

    SvaraRadera