fredag 18 oktober 2013

Här står jag

Ibland ändrar sig livet lite grann. Fast inte så mycket.
Men lite. Eller så mycket ändå.

Ni är många som undrar vad jag gör nu för tiden. 
Nu har jag bestämt att det är dags att lätta litet på slöjan.
Efter att ha jobbat ett helt liv (nåja, jag har några år fram till pensionen...) i olika 
företag inom samma bransch, bestämde jag mig i våras för att nu får det vara 
paus för en tid. Jag kände att jag ville ta det lugnt några månader, 
snusa på livet och se mig om. Känna mig för. Landa.


Och nu har jag levt en fin sommar, med solsken och lata dagar.
Jag har fyllt mitt liv med lugnare tempo, mera rörlighet och
andra arbetsuppgifter. Jag har tagit hand om min hälsa. Eftersom 
jag får dras med en kronisk ovanlig blodsjukdom börjar man
värdesätta livet och vad som är viktigt.  Jag ser saker på ett annat sätt.


Jag har funderat. Jag har känt efter. Jag har lyssnat till mitt jag.
Och bestämt mig för något helt nytt. 
Något som lockade i ungdomen, men som jag inte vågade pröva på.
Nu med mer självkänsla på mina axlar har jag bestämt mig för att ta steget.
För att hoppa, virvla, släppa loss. 
Men ändå stå med fötterna djupt nedborrade i myllan.


Det är ordet, bilden och framtiden som får bli min nya ledstjärna.
Jag kommer att bli min egen arbetsgivare. Redan nu har jag börjat
skriva och fotografera för en del tidningar. Jag har många fler 
idéer för framtiden. För att få möta andra i samtal och
värderingar är verkligen livet!
Nu får jag lära mig något helt nytt. Jag får försöka, begära
hjälp och studera. Och jag sprudlar av glädje!
Jag är inte bra, jag är absolut inte bäst. Men jag vill och jag vågar.
Dessutom har jag bestämt att jag inte behöver jobba 110%.
Låt livet inspirera!
Morgondagen "Here I come"!

2 kommentarer:

  1. Låter spännande, vill gärna höra mera! Lycka till!! A

    SvaraRadera
  2. ja det lät spännande... du får skriva mer sen... ja visst kan man ändra på saker.. det är ju aldrig försent..Jag har också en några år kvar till pensionen..men jobba på med djuren gör jag nog till slutet..fast jag skulle gärna öppna en liten hanverksbod..eller ett cafe..men det är mycket jobb med det också.. så jag tror det får va.

    SvaraRadera