tisdag 30 juli 2013

Nattsvart

Efter sol kommer regn.
Ett välbehövligt regn dessutom. 
Fast om jag säger min åsikt kunde det räcka
med regn nattetid och inte flera dagar i sträck.....


Idag, precis som i går, faller ett fint ettrigt regn.
Inte så att det dånar mot plåttaket, men så där försmedligt
så att allt blir dyblött där ute. Mörkt är det också, nästan så 
man vill tända lyset här inne. Bara för att se bättre så här mitt på ljusa dagen....


Som i går kväll. 
Becksvart.
Vart har försommarens ljusa nätter försvunnit?
Inte kommer väl vintermörkret redan? 
När jag gick till sängs i går kväll var det alldeles nattsvart.
Första kvällen jag måste ha lyset tänt när jag gick uppför
vindstrappan. Det kändes allt lite höstlikt. Redan....

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Lite regn kommer det nu hos oss också...men det är såå efterlängtat, allt är såå torrt och gräset delvis brunbränt!
    Visst känner man av att ljuset från midsommartid har börjat ge vika lite...men igår satt dottern och jag ute här i trädgården vid 22-tiden och det var varmt stilla och fortfarande ljust...såå underbart... men kanske är det lite mörkare kvällstid uppåt i era trakter.
    Vilka vackra bilder du bjuder på :)
    Önskar dig fortsatt fina sommardagar innan hösten kommer på allvar :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Solen går ner kl 22:35 här hos oss idag, så vi borde ha sommarljust även kvällstid. Men i går kväll bredde ett mörkt regntäcke ut sig över vår del av världen.

    SvaraRadera
  3. Till helgen kommer ljuset åter det verkar bli varm igen ,vacker daglilja ,kram Nette

    SvaraRadera