måndag 1 juli 2013

Hej på dig Juli!

Dagarna rasar iväg. Med väldig fart.
Juni månad försvann som en härlig virvelvind och nu står Juli för dörren.
Så härligt att hälsa ännu en skön sommarmånad välkommen. 


Här ett foto från i går kväll just innan solen gick ner bakom grantopparna.
I dag har vi soligt och varmt väder, i natt hade vi regn. Ett riktigt blandväder.
Rötmånadsväder.
I går såg jag årets första kantareller, månne det är rekordtidigt?
Tänk kantareller redan i juni, det är något det!


Kornaxen har så vacker färg när de är nya, fräscha.
Här lyser kvällssolen på axen och hallonbuskarna står mörka i bakgrunden.
Snart blir det också dags att krypa in där i hallonsnåren för att plocka bären.
Men först kommer blåbären och hjortronen. Redan nu mognar jordgubbarna.
Juli månad bjuder på mycket goda bär.
Det ser jag fram emot!
Välkommen juli!

1 kommentar:

  1. Visst går det undan...juni tycker jag hade väldigt bråttom!! Måtte juli sakta ned lite och låta oss hinna njuta!!
    Vet inte om det är tidigt med kantareller, men jag plockade de första för över en vecka sen, och ganska gott om dom var det också. Trots att det varit för torrt enligt en del...fast det tycker jag inte stämmer här, blötare skog får man leta efter...
    Otroligt vacker bild på skymningen, och sädesfältet...kan nästan känna doften ända hit!!
    Ha en riktigt skön dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera