tisdag 16 juli 2013

En måndag med solregn

Måndagen var kulen och trist. Och inte nog med det, 
mot kvällen började det regna. Ösregna. Huualigen....

På förmiddagen, då det ännu bara var kulet och trist,  var jag på en liten släkt-träffis.
Vi bjöds på en jättegod blåbärspaj och glass med hjortron och jordgubbar. 
Aldrig fel med sådana godsaker! Jag hade också sådan tur att jag fick leka
med Edvin och en massa småbilar. Nu när han är så stor att han börjat prata
kan vi leka på ett annat sett. Där satt vi i hallen och brummade med polisbilar och 
helikoptrar så det stod härliga till! En fin liten stund hade vi.
Sedan gick vi en sväng i L:s fina trädgård. 

.

Väl hemma igen beslöt jag att det trista måndagsvädret skulle motas bort 
med lite bullabak. För vad doftar godare och sprider sådan värme som 
när man gräddar flera plåtar med goda bullar?
Jag hann också rensa lite ogräs i vårt potatisland och gå en sväng
för att leta flyghavre i våra havreåkrar innan .... men så kom regnet....
.... och jag blev genomvåt....

Så avslutades kvällen insvept i en varm pläd framför tv:n.
Vid 22:30-snåret märkte jag att små solstrålar letade sig in i 
hallen.... men det regnade fortfarande... spöregnade....



Det var ett härligt solregn! 
Kvällssolen lyste och det regnade.
Och efter ytterligare en stund såg vi regnbågen som 
spände sin brygga över vårt hus. 


Regnet upphörde och regnbågen syntes endast
några minuter.
Det var den fina måndagen i mitt liv.


2 kommentarer:

  1. Ser att du har fångat solregnet också ,här vid skinnarfjärden var det otroligt fina färger som utspelade sig .Stormen som kom var tuff det blåste upp bara på några minuter ett fasligt li blev det ute,sedan blev det lugnt när molnet hade gått förbi .Idag blåser det samma vind ,ska fara upp till mamma och röja idag ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Nu ska jag inte säga att jag längtar efter regn...men nog är det bra torrt här efter de sista dagarna intensiva sol!! Men jag njuter, även om jag sällan sitter i solen, det är skönt, precis så här ska sommaren vara.
    Så fina bilder i ditt inlägg, regn och sol, underbart ljus i bilderna blir det.
    Kram kram

    SvaraRadera