onsdag 3 juli 2013

Dagarna flyter på

I går fick vi solsken och blåsigt på eftermiddagen. Och
det fina vädret fortsätter idag. Härligt!
I går kom sambons moster med man från Stockholm.
De skall stanna några dagar och senare i veckan kommer även
deras söner med familjer. Det kommer att bli släktträff till veckoslutet.


I går hade vi mat hos svärmor och kvällskaffe hos M.
En dag fylld av prat och skratt. Uppdatering om vad som hänt sedan senast.
Ni vet en sådan där dag, när man fortsätter i pratet som om man setts igår, fast det är
minst ett år sedan senast... Man tycker inget har hänt, men så plötsligt kommer
man på att man skaffat något nytt och något/någon är borta....nya händelser och nya vyer...
och kommer ni ihåg ... (skratt, skratt)...


Efter all mat kändes det perfekt med en lång kvällspromenad.
Jag gick längs en lerig häststig och hade naturligtvis kameran med mig.




I dag är sonen på lantbruksutställning i Seinäjoki, sambon jobbar ännu
och jag skall äntligen till frissan och få en välbehövlig klippning.
Ha det bra!


5 kommentarer:

  1. Vilka fina sommarbilder du fått på minneskortet .Kul med släktträff ,vi var på kaffe med våra svenskar igår kväll dom har kört motorcyckel via östra Finland ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Finns det något mera somrigt än smultron på strå, nej!
    Javisst, så precis är det när man träffar någon och fortsätter där man senast slutade.
    Jag var också till frissan idag. Så nödvändigt! Man är som ny! ♥

    SvaraRadera
  3. jag å va ti östermyra idaa

    SvaraRadera
  4. Visst är det underbart att träffas så där, och man pratar på både in- och utandningen, för att inte missa något!
    Så fina bilder, sommaren när den är som bäst!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tack för att du tittade in hos mig, vackra sommarbilder du visar och roligt med alla besök man får sommartid. Lycka till med flyghavre letandet....jag har nog en veckas jobb kvar (inte heldagar som tur är)
    Ha en skön sommar.
    Kram Lotta

    SvaraRadera