söndag 14 juli 2013

Solnedgång och grannens igelkottar

I går blev det en jobbardag, men till kvällen bestämde vi oss
för att ta en sväng med bilen. Ibland är det roligt att turista i den
egna omgivningen. Att bara åka iväg och se var man hamnar...
I går kväll blev det Kronvik och en vacker havsmiljö.


Kvällen var ljummen, 
så där som bara en fin sommarkväll kan vara.
Från väster kommer en molnbank in.
Det är en regnig kallfront som är på ingång.
Men ännu lyser solen. 
Klockan är kring 22.




Gamla sjöbodar,
Vindpinade. Som sett många somrar
och vintrar, höststormar och varma vårkvällar.
Dom är så vackra.


Tänk er att sitta här på bryggan,
dingla med benen och njuta av solnedgången....





Så försvinner solen bakom molnbanken....
Och vi åker hemåt.
Sambon såg en igelkott som tultade runt i grannens trädgård....


...så vi gick över och jag smög mig in på grannens gräsmatta.
M-L hade satt ut vatten och mat på ett fat.
Här en liten igelkott som gömmer sig bakom vattenskålen.
Den står alldeles stilla med nosen i marken, men jag ser den allt!


M-L hade sett mig, och kom ut och berättade att hon tidigare
på kvällen hade fem igelkottar som kivades om maten. 
Här är en som funderar på att gå in i huset.
Ser den inte nöjd ut?

Det är meningslöst att 
sukta efter mera tid,
om du redan slösar bort
det mesta av den du har
-James Allen-

2 kommentarer:

  1. Så härligt med igelkottar .Fin kväll ni hade i solnedgången ,Kram nette

    SvaraRadera
  2. Så söta Igelkottar och dina bilder på sjöbodarna och solnedgången fick mig att önska att jag var där :) Allra helst efter dagens blåst

    SvaraRadera