tisdag 2 juli 2013

Sommar på ett strå

Just nu har vi regn här hos oss. Det ser ut att vara lite tillfälligt,
för molnen är ljusare både åt söder och norr. Men det har regnat i 
en halv timme redan, och man kan ju tycka att det får räcka för idag.....
I går hade vi en kvalmigt varm och riktigt härlig dag.
Jag gick en runda på förmiddagen.


Jag mumsade i mig mängder av smultron längs stigen. Några trädde jag upp på
strån och tog med mig hem. Smultron är på något vis sommar för mig.
Jag minns barndomens somrar när jag och N-E cyklade till bäcken där det 
växte massor av smultron. Vi hade gjort stigar i bäcksluttningen där vi kunde
gå och plocka våra åtråvärda bär. Smultrondagarna var alltid solskensdagar.


I går kväll plockade jag också litervis med jordgubbar i mitt lilla jordgubbsland.
Idag skall jag frysa in och resten får bli en jordgubbspaj.

Rikast är den
vars nöjen kostar minst.

1 kommentar:

  1. Å så vackert och barndomssomrigt dina foton var idag...
    och GODA, jag dreglar allt lite...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera