onsdag 17 juli 2013

Ishavsvindar

Så här mitt i sommaren vill man ju ha sommar och sol.
Och man vill inte ha ishavsvindar. Absolut inte.
Men - det är precis det vi har.
Kalla, hårda vindar som gör att höstkänslan infinner sig.
Idag har vi sol med kalla vindar, och det är ju bättre 
än gårdagens regn och de kalla vindarna.
Men om regn och livet kan man säga:

Livet handlar inte om
att vänta tills ovädret går över,
utan det handlar om 
att lära sig dansa i regnet.

I går dansade jag i regnet (och blåsten), och fick en del 
gjort av bara farten.....



Dagens bilder är tagna härom dagen vid min hemgård.
Där blommar gamla växter. Tacksamt lyser de upp
i rabatten år efter år.
Blått och vitt.


Och där finns äppelträdet, som redan nu dignar under
massor av äppelkart. Jag ser fram emot den
goda äppelskörden...

1 kommentar:

  1. Kallt var ordet ,när vi kom hem igår var det 19 grader här inne fick ta yllesockor på ,nu sitter jag med fleecejackan ,kram Nette

    SvaraRadera