lördag 27 april 2013

Det blommar hos svärmor

"Nu kan du komma över med kameran", sa svärmor häromdagen.
"min hibiskus blommar igen. Den som jag fick av M i höstas".
Visst, ville jag gå över och titta på vackra blommor.


En liten växt med stora blommor.Härligt!


Fler knoppar väntar bara på att sprida mera blomsterglädje.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen,
svärmor har gröna fingrar!


Eller vad sägs om hennes vackra sankta paulia?

Idag har vi haft en gråmulen lördag, men nu lämpligt
till kvällen tittar solen fram igen.
Ha en fin lördagskväll!

2 kommentarer:

  1. Stor skillnad på vädret idag ,solen har nog lyst på oss hela dagen med jättevackra moln .Blomman var nog värd att föreviga ,dom är jättevackra ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Lyckost dig som fångade tranor och visst har hon gröna fingrar din svärmor!
    Hoppas nu att vi får vackra dagar med litet värme framöver! ♥

    SvaraRadera