lördag 13 april 2013

I väntan på vårregnet


Idag har vi väntat på vårregnet. Regnmolnen drog in från sydväst
och enligt väderprognoserna skulle regnet komma runt middagstid.
Redan på förmiddagen hämtade vi hem några lass med ved från skogen.
Det var molnigt, och solen ville nästan titta fram....


När vi var klara vid 12-tiden bjöd L oss på kaffe och smörgåsar.
Då kunde jag beundra hennes nygjorda flätade korgar, gjorda 
av kaffepaket. Det här är en teknik jag gärna vill lära mig.


Visst blir man inspirerad!



Väl hemma igen kom de första regndropparna. 
Nu kommer ett stilla vårregn.
För en gång skull känns regnet efterlängtat.
Nu hoppas jag att snön smälter i regnet och att
våren tar ett jättekliv framåt!

1 kommentar:

  1. Ja, jag skulle också gärna vilja kunna fläta dessa korgar!! Har sett väskor i samma teknik också, hållbara och praktiska.
    Vårregn...här vräkte det ned snö i morse när jag skulle åka till jobbet, men det övergick sen i regn. Och faktiskt, det var inte så otrevligt som jag trott, att ta en rejäl promenad med hunden sen när jag kom hem, trots att det fortfarande regnar ganska ihärdigt. Det hör liksom våren till!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera