torsdag 4 april 2013

Båt av guld och fåglar som små prickar

Hur många veckor har vi haft idel solsken?
Det är ju många, många! För vilken fin vårvinter vi har haft!
Efter en gråmulen höst och vinter uppenbarade sig solen
för flera veckor sedan. Och den bara lyser, och lyser, och lyser....
Idag hade vi +5 grader och det kändes v-å-r i luften!
Äntligen! Härligt!


Efter en nästan 12-timmars jobbdag igen, bestämde jag mig 
för att åka ner till hamnen innan jag styrde bilen hemåt.
Jag tänkte titta på solnedgången och fåglarna som simmar i hamnbassängen.
Men tyvärr var hamnområdet stängt, så jag fick endast kika igenom
ett stängsel. En båt låg inne i hamnen, den hade grönt skrov men i 
solens sista strålar glänste den som om den vore gjord av guld!


Om man anstränger ögonen ser man änderna som simmar kring 
i det öppna vattnet (det är dom små svarta prickarna).
Det var mina fågelobservationer i kväll.
God afton!



1 kommentar:

  1. Vilket ställe och så vackra bilder...förstår att detta är en plats för stor njutning...tänk vad vatten gör mycket för välbefinnandet!!

    Önskar dig en alldeles underbar helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera