måndag 15 april 2013

Det finns en lösning

I dag har regnet och stormen gjort mos av snön.
Oj, så mycket vitt som försvunnit ute på åkern.
Och oj, så mycket vatten i bäckar och åar.

Mina tulpaner blommar ännu, men helt klart sjunger
dom på sista versen. Helt otroligt hur långlivade dessa
tulpaner har varit, dom blommar på sin fjärde vecka!



Om det finns en lösning
på ett problem, är det
onödigt att oroa sig.
Om det inte finns någon
lösning på problemet, 
är det meningslöst att
oroa sig.
- Dalai Lama-

2 kommentarer:

  1. Nu blev det blött och jag gick runt med mitt prickiga paraply när jag var rastvakt idag.
    Ser att du spanade in tillverkning av kaffepaketskorgar. Jag har sytt väskor av kaffepaket, men inte flätat korgar annat än i näver. Gissar det är rätt lika.
    Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker bild den översta , riktigt konstverk du tagit :)

    SvaraRadera