torsdag 25 april 2013

Fönster

Redan idag blir det mera från den lyckliga staden.
Igår såg jag en tavla med fönster. Ja alltså, ni vet en fotograf har
fotograferat fina fönster och satt ihop till ett fint potpurri.


Det var den här tavlan som inspirerade mig, så när jag gick där längs den
lyckliga stadens trottoarer, då spejade jag efter vackra fönster....
Någon av ovanstående fönster såg jag inte, men
jag spejade in följande:





Nu ser ni ju att jag riktade in mig på gamla, vackra fönster. 
Fönster med vackra brädfodringar. Men det finns en hel del
nybyggda hus i staden också, men dom gick jag förbi av någon anledning...

Hela världen är en 
rad av underverk,
men vi är så vana vid dem
att vi kallar dem för
vardagsting.

- H C Andersen-

3 kommentarer:

  1. Jag brukar också titta på alla vackra fönster .ska vi kalla det fönstertittar sjuka (fniss) Nette

    SvaraRadera
  2. Det där var ett fiffigt potpurri och vilka vackra fönster du hittade där.
    Jag har släkt i den lyckliga staden, men har aldrig tänkt på fönstren som så. ♥

    SvaraRadera
  3. Tänk så många vackra och olika fönster det finns.
    Det kan verkligen vara som ett smycke för ett hus!

    Hoppas du får en finfin helg vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera