måndag 1 april 2013

Mera skog på ön

Jag hade ju tänkt skriva mera idag om vår färd ute på isen,
men jag klantade till det och så hann jag inte rätta till allt innan vi 
åkte iväg för att fira dagens 25-åring. Grattis A på din födelsedag 
och tack för allt gott du bjöd på!


Ute på ön växer stora granar och några hade
blåst ner i senaste höststormen. Det var bara att ta
fram motorsågen och kapa i lämpligt hanterbara bitar.
Så lastade vi stockarna på släden och styrde hemåt över
isen, nu med en betydligt tyngre last än
när vi for ut till ön.


Jag mitt lilla harhjärta satt uppe på stocklasset när vi körde över fjärdsisen.... 
Mot alla odds gick det alldeles utmärkt! Jag kunde till och med
fotografera där jag satt uppe på stockarna!




Hela påskhelgen har vi haft jättefint väder, dvs sol alla dagar!
Annan dag påsk bjöd också på den vackraste blå himmel.
Minnesvärda soliga roliga påskdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar