tisdag 9 april 2013

I kväll satsar jag på att lära mig mera om trädgård

Tänka sig, mina tulpaner som vi fick för nästan tre
veckor sedan blommar ännu! Vill ni veta receptet?
Jo, varje kväll sätter jag ut vasen med tulpanerna i vår
yttre tambur, där är det kallt. Dom får stå där ända tills vi 
kommer hem nästa dag vid 6-tiden på kvällen. Någon timme 
inne i värmen och  så ut i den kalla tamburen igen när vi går till sängs.... 
Åh, dessa vackra tulpaner!




Ikväll skall jag lära mig mera om blommor och trädgård. 
Skall lyssna till Bo Rappne och hans råd inför vårsäsongen.


4 kommentarer:

  1. Härligt när de kan stå sig så länge.:-) Stina

    SvaraRadera
  2. Intressant föreläsning du ska på .Ja tulpaner kan stå sig länge i kallare klimat (den var bra ,fniss)Nette

    SvaraRadera
  3. Var den föreläsningen ikväll? Säkert väldigt intressant! Du får ta och återge de bästa tipsen här sen, eller hur?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Jo...jag har förstått att det förlänger hållbarheten betydligt...men jag glömmer ju alltid bort det!! Läcker lila färg på dina dessutom...
    Kram kram

    SvaraRadera