lördag 13 april 2013

Så det kan bli....

I går kväll hade jag tänkt ge mig ut på mera vårspaning, 
men se av det bidde det inget. Jag kom hem redan före kl 18
och beslöt att vila lite först. Lade mig på sängen.
Ni förstår ju vad som hände... jag somnade.
Vaknade vid midnatt och steg upp alldeles yrvaken.


(Vid vuxeninstitutet fanns en utställning av föremål gjorda av lera)

Förståss var det stört-omöjligt att somna om. Jag låg och
läste en timme, släckte lampan, vred och vände mig i en timme,
tände lampan igen och läste någon timme tills jag kände att
nu börjar tröttheten komma krypande. Min vana trogen vaknade jag
vid samma tid i morse, precis som alla andra dagar.
Fast lite yrvaken är jag ännu....



1 kommentar:

  1. Ja det kan så bli när man lägger sig för att vila att sömnen smyger sig på...
    men då var du nog trött och behövde sömnen.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera