söndag 28 april 2013

Krokus och is

Äntligen har den första krokusen tittat fram i min trädgård!
Den lyser! Så glad jag blir, nu blommar säkert alla de andra
krokusarna också om några dagar. Jag menar krokusarna som jag har i 
rabatten och inte i gräsmattan....



Igår var vi till vårt sommarhus, villan. Där ute vid havsfjärden
låg ännu isen, och det var flera grader kallare än här på landbacken.



Nere vid Påttin ljöd grodsången. Nu är grodorna på sitt bästa 
vårhumör. Tyvärr ser man dom inte, men dom hörs lång väg....


Isen ligger i vår vik, men den är rutten (som man säger).


Sambon gick ner till viken dit vårt fiskdike Rinilin rinner.
På våren brukar fiskar vandra upp längs Rinilin till Påttin, men
fiskvandringen har inte börjat ännu. Han såg några mörtar,
men inga större mängder fisk som simmade uppströms.


Här har isen fått ge vika för öppet vatten.
Visst är det vackert när molnen kan spegla sig i vattnet?

2 kommentarer:

  1. Vilken rikedom med all denna vackra natur att njuta av :)
    Tack för att jag fick följa med på detta fina.
    Hoppas du får en fin ny vecka.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig natur du har runt sommarvilan! sista bilden var så läcker! Ha en fin dag! Kram Iréne

    SvaraRadera