fredag 26 april 2013

I kvällssolen

Idag har det regnat några timmar, men i går kväll hade vi ett
vackert vårväder. Som gjort för en lång kvällspromenad.


Jag gick den långa kvällsrundan. Genom skog, över åkrar och 
längs små grusvägar. I skogsbrynet lyste solen så vackert på
en björkstam. Nävret är frasigt i kanten och glittrar i kvällsljuset.


Ute på några plogtiltor gick två tranor och pickade i sig lite föda.
Dom höll noga koll på mig, och stämde upp med sitt hårda
läte för att kanske skrämma iväg mig. Men, se jag 
stod där en lång stund och tittade på tranparet.


Under dagen hade man hyvlat och skrapat de små grusvägarna.
Kvällssolen lyser stark, nästan bländande. 


Och är det inte vårens första mygg som är i farten!
Ännu är dom lite slöa och håller sig bland barrträden, men
vänta bara till en vacker vindstilla sommarkväll, då är dom på hugget....


En av grannfamiljerna är ute och går med sin lilla hund. Här ser man hur mycket
brunt och grått det är ute i naturen just nu.


Uppe i trädtopparna satt fåglar och sjöng sitt vårlov. 
Uppe i den här kottrika granen sitter visst en trast....

Själv gick jag och bara njöt. Nu har jag endast en vecka kvar på
mitt jobb, sedan skall jag ta långledigt över vår och sommar. Jag har 
beslutat ta hand om mig själv och mitt liv och har sagt upp mig från mitt jobb
där jag arbetat de senaste 24 åren. The future - here I come!


1 kommentar:

  1. Fina bilder har du som vanligt! Nu får du ännu mera tid att fånga "små stunder" och dela med oss andra. Njut av ledigheten som väntar!

    SvaraRadera