fredag 14 november 2014

Vatten

I natt fick vi ett tunt lager med snö.
Lite vatten i fryst form.
Har ni tänkt på hur livgivande vattnet är. För friskt, rent vatten
är en gåva som vi har i den här delen av världen. (Hur många 
gånger åt vi inte snö direkt från marken när vi var barn...)
Fast nu för tiden gör sig föroreningar gällande även här
hos oss. Men där jag bor är vårt dricksvatten rent och 
klart och det kommer direkt ur kranen inne i huset.


Visst är den godaste drycken en lagom kall (eller varm,
hur man nu ser det) glas med vatten! 


Nu skall jag tipsa er hur ni kan maximera effektiviteten
i kroppen genom att dricka vatten vid exakt rätt tidpunkt:

2 glas vatten efter att du vaknat på morgonen
hjälper kroppen att aktivera de inre organen

1 glas vatten 30 minuter före måltid
hjälper matsmältningen

1 glas vatten före du duschar
hjälper att sänka blodtrycket

1 glas vatten innan du går och lägger dig
hjälper att förhindra stroke/hjärtinfarkt

Ha en bra fredag alla ni som tittar in hos mig!

2 kommentarer:

  1. Vatten är gott, men tyvärr är det stor skillnad på smaken beroende på var man bor. Rasmus dricker bara vatten när han är hos mig, för det är kallt och gott. Hemma hos honom själv är det väldigt mycket kalk i vattnet och det blir inte heller kallt hur länge man än låter kranen rinna. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Oj, detta visste jag inte om vatten, jo det är bra med ett glas före maten...men resten?! Bra, för jag dricker helst vatten både till maten och emellan måltiderna. Vi har eget vatten här, som är av väldigt bra kvalité och som dessutom smakar väldigt gott.
    Kram kram

    SvaraRadera