torsdag 6 november 2014

Och så var vintern här, suck

I dag har vi fått känna på vintern. 
Kan ni tänka er, vinterkölden har ramlat över oss! Bara så där.
Kallt och ruggigt och minus sex-sju grader.  Alltså minus!
Det känns otroligt vintrigt idag, och min vardagsvandring
ute i naturen fick helt enkelt bli inställd p.g.a. kylan.
(Jag måste ju elda för att hålla värme i huset....det blir
dagens bortförklaring.)

'
Någon dagsfärsk bild blir det inte idag, men jag kan ju 
avslöja att samma grådis har vi. 
Den här dagen har ändå bjudit på ett jättetrevligt möte med
en intressant kvinna. Jag älskar dessa möten! 
Möten, som ger mig så mycket. Jag får hoppas att den
intervjuade också får något tillbaka i form
av en bra artikel...

2 kommentarer:

  1. Dagens bortförklaring tycker jag duger väldigt bra, för vem vill komma hem till ett kallt hus? Sen att du dessutom hade ett trevligt möte, ja det låter ju ännu bättre!! Bilden är underbar, även om den inte är dagsfärsk, spelar ingen roll, naturen bjuder på sig.
    Här är det snöklaffs, ligger på nollan så det blir väl inte långvarigt, bara sådär så man blir lite lagom uppretad över att det kom...
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jadu det var kallt på promenaden här också idag,
    men vi hade ingen bra bortförklaring så vi halkade iväg ut på promenad.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera