söndag 16 november 2014

Söndag med barndomsvännerna

Mitt i höstrusket hade vi barndomsvänner stämt träff.
Jag hade bjudit in A och G till en pysselsöndag hemma hos mig.
Att denna söndag skulle bjuda på solskensväder och en plusgrad
det var en extra bonus för dagen.


Redan i går kväll åkte säsongens första plåtar med
pepparkakor in i ugnen. Så i dag bjöd jag på varm glögg
med pepparkakor när vännerna kom.


Nåja, det där pysslandet är väl en liten bisak när vi träffas.
Det viktiga är samvaron, att få skratta och prata om allt
mellan himmel och jord. För barndomsvännerna behöver man
inte göra sig till, dom vet ändå hurudan man är.
Att sitta och prata över en kopp kaffe med lite smörgås och
småkakor är roligt. Och ätandet är ju också en bisak....


Vi pysslade, jomenvisst. Kan ni gissa vad vi gjorde?


Vi gjorde varsin julstjärna av papper.
 Men mer än varsin stjärna hann vi inte med.
Hur kan det komma sig?

1 kommentar:

  1. Gick mest igång på dom där chokladlöven....dom ÄR goda och det är skitlängsen jag åt dom...
    Mumsigt värre.

    SvaraRadera