tisdag 18 november 2014

En sollös novemberdag

Novemberdagarna är grå.
När solen inte visar sig känns det som om vi inte
har någon dag alls. Morgnarna är mörka, kvällarna kommer
tidigt och däremellan - ja, inte ens då kan man ha lampan släckt.
(Det var nu jag skulle tänka på den soliga sommaren,
tänkte ju jag i juni-juli-augusti, då när sommaren var som bäst!
Så den sommaren tänkte jag på idag när jag satt insvept i 
den varma pläden....och det kändes genast lite bättre.
Snart knackar advent på dörren,
och vi får ljus i alla former...)



I går kväll skapade jag lite julstämning i novembermörkret.
Tänk så mycket ett litet ljus betyder.
Stämning.
Värme.
Hemtrevnad.


Ett ljus i novembermörkret för glädje och njutning.
En fin dag till dig också!

1 kommentar:

  1. Ja nu gäller det att tända ljus, men jag hoppas att vi kommer ihåg att blåsa ut dom också,
    när vi går hemifrån !!!
    Snygga ljusfoton.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera