fredag 21 november 2014

Dagens glädjefnatt

Dagarna är grå och trots att det kom lite snöblandat
regn i går kväll och trots att det vita ligger kvar på marken,
är det igen en gråare än grå dag.... 
Dags att plocka fram dagens glädjeämne!


Nu är det äntligen bestämt att vi skall åka ner till Helsingfors
för att njuta av MAMMA MIA!-musikalen. 
Över 54 miljoner människor världen över har blivit förälskade i 
karaktärerna, berättelsen och musiken. Musikalen MAMMA MIA! 
bygger på 22 av ABBA:s klassiska hitlåtar och bjuder på
en roliga och glad historia från en grekisk ö. 

Vi kommer att bänka oss på Svenska Teatern först
 i början av nästa år. Och vi kommer att tillbringa
en natt på hotell i huvudstaden. Och vi reser med ett trevligt 
gäng. Så kan det bli bättre? Jag ser fram emot en glamour-helg!


 Idag  passade jag
på att inhandla en chokladadventskalender från Karl Fazer
när jag veckohandlade.
 Snart endast en vecka kvar och
så har vi advent. Nu längtar jag till julpysslet och ljusen.
Aldrig har jag längtat så mycket till advent som
jag har gjort denna november...

2 kommentarer:

  1. Du har något jättetrevligt att se fram emot. Jag har sett föreställningen både i London och Stockholm och jag skulle gärna sett den en gång till. Kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att du får se den fina föreställning som det är,fast jag har sett den i Stockholm .Trevlig helg ,nette

    SvaraRadera