torsdag 13 november 2014

Novembermånen

I november har dagarna varit gråtunga.
Ett grått täcke har omsvept världen. Ibland har det
känts svårt att andas, det har känts som om dimmolnen
har dragit bort allt livgivande. Och så - molntäcket som skingras
och en vacker solnedgång som glimrar förbi. 



Och i går kväll. 
Jag satt i den sköna fåtöljen och slötittade
på tv:n medan månen tittade in igenom fönstret.
Det är inte ofta månen har lyst denna november, men
nu har den glimrat fram två kvällar på raken.
Jag satt skönt bakåtlutad i min fåtölj och knäppte
ett foto  av månen och den blinkade tillbaka till mig....

3 kommentarer:

  1. Ja just nu är det grått i naturen och lite småruggigt,
    men det är bara att gilla läget.
    Och månen fångade du fint...men nån har snott halva...
    är det månne ryssen ???

    =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Blir alltid så glad när månen ser ner på en. Brukar rita ett a som i avtagande och ett kommatecken som i kommande.
    Ha en skön helg du! ♡

    SvaraRadera
  3. Så underbart foto du tagit på månen , har inte lyckas få en bra bild på den , fast jag provat flera gånger // Anita

    SvaraRadera