torsdag 20 november 2014

Underbar

I går när jag var in till affären för att handla mjölk
"ramlade" jag över en finsk tidning med det vackra namnet Ihana.
Ooo vilket namn! Ihana = underbar!
Det var en tidning med julpyssel och den riktigt skrek ut
mitt namn, så ett exemplar fick följa med mig hem. 


I morse, medan jag satt vid köksbordet med min varma tekopp och
mumsade på pepparkakor, planerade jag vilka pyssel jag skulle satsa på.
Pappersgranen som var på pärmbilden såg rolig ut.


Och så vill jag göra en "himmeli". I tidningen hade dom
gjort himmeln av långsmala glaspärlor men jag tänkte göra av
färgglada sugrör. Det kunde väl passa?


Jag blev också förtjust i det virkade halsbandet eller skall
man kalla det en schal. Både det helbruna och ett mera färgglatt
av restgarner skulle intressera mig.

1 kommentar:

  1. Så gott det låter med pepparkakor o glögg...nu är det snart lillajul.Jag måste kolla om Ihana finns här i byns butik, det verkade finnas mycket fint i den.

    SvaraRadera