måndag 24 november 2014

När lite blir mycket

När jag idag sitter och skriver på mitt 1001:a inlägg
kan jag känna att oj, vad lite kan bli mycket.
Ett litet inlägg nästan varje dag som växt till sig med
åren och plötsligt blir en stor hög. Små blad av mitt liv som
blivit till en stor dagbok fylld med vardagsbilder.


Precis som i morse när solen färgade himlen röd.
Så länge sedan vi senast såg en vacker morgonhimmel,
denna gråmulna november. Nu har tyvärr gråhimlen kommit
tillbaka och dessutom bjuds vi på några regndroppar.
I dag har vi plusgrader och gårdagens vackra vita
snö är snart borta. Men tänk vad den vackra starten betydde
mycket för den fortsatta dagen!
Det är det jag kan konstatera just idag :
Att just lite betyder så mycket.

Hösten
är den årstid som lär oss
att förändring kan vara
vackert
och nödvändigt.

1 kommentar:

  1. Inte såg vi någon sol idag bara regn och mörker .visst är fint att ha en dagbok i bilder kul att gå tillbaka och titta ,kram Nette

    SvaraRadera