lördag 8 november 2014

Stråkar i köpvimlet

I går var jag in till staden. Igen
(Vad är det här, jag är in till staden flera gånger i veckan...?)
När jag gick in i ett av de stora affärshusen hörde jag plötsligt
stråkar och vacker klassisk musik. När jag tittade efter stod
ett gäng unga musiker inne i Rewell Center och spelade så vackert.
Det var ungdomar från Kuula institutet som hade gratis-konsert.
Så roligt med musikaliska ungdomar!







Det lät så vackert att jag bestämde mig för att sätta mig ner vid
ett av caféerna och dricka en kopp te med wienerbröd.
Och det var ju inte helt fel en fredagseftermiddag.¨

3 kommentarer:

  1. Vilken bra idé med levande musik i stället för allt irriterande skrål från högtalare så fort man är inne i en affär. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  2. Vilken bonus med vacker musik en dag i staden!
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Gratis underhållning till din dag var ju inte kanske vad du hade tänkt.
    Bra där att dom visar vad som finns och hur dom låter.
    Annars var ju just fiol något man inte skulle spela i skolan för att inte vara "töntig",
    idag vet vi ju bättre, tackålov.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera