söndag 14 september 2014

Jag har fått en spännande inbjudan

Redan för några veckor sedan fick jag en "Invitation". Jo på engelska
kom inbjudan, eftersom givaren pratar mycket engelska (trots att hon är lika mycket
finlandssvensk som jag).  "You are invited to Baby shower" står det inne i kortet. 
"On sunday 14.9.2014". 
Och det är ju idag!


Visst är det lite spännande det där! Baby shower.
Sedan några månader tillbaka vet vi att det kommer tillökning i släkten
(sambons släkt), det väntas ytterligare en liten människa till världen.
Nu skall vi hem till pysselmamman idag. Umgås och prata.
Och göra något annat som vi inte vet vad det är.


Spännande. 
Precis som att vänta barn.

3 kommentarer:

  1. Så kul. Jag har aldrig varit på en baby shower, men det blir kanske mer och mer vanligt här med.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte heller varit på en baby shower. Den traditionen har nog inte riktigt hittat till Sverige än, men det är säkert bara en tidsfråga. Låter väldans trevligt!

    SvaraRadera
  3. Baby shower...var tvungen att googla, för det var något helt nytt för min del! Så nu ska det bli spännande att läsa hur ni gick till väga, vad som hände...
    Kram kram

    SvaraRadera