torsdag 4 september 2014

Bästa arbetsplatsen

Sommaren har kommit tillbaka och vi får njuta av sensommarvärme
ännu några dagar. De här höstdagarna med värme är mina älsklingsdagar.
Höstdagarna med sin klarare högre luft blandad med värme har jag i hela mitt
liv tyckt om. Ända sedan jag var barn. 
I går hade vi dimma och lite molnigt från morgonen, men ju längre dagen
skred framåt desto bättre blev vädret. Jag åkte ut till vår sommarstuga för
att jobba. Och sämre arbetsplats kan man ju tänka sig!



Jag började med att göra upp eld i Jötul:en för att få värme inne i huset. Sedan
satt jag länge och jobbade där inne. När jag tog en paus satte jag mig ute på verandan
och då märkte jag hur härligt det var där ute, så då flyttade jag helt sonika 
ut med mina skriverier. Sämre arbetsplats kan man ju ha, eller hur?



Det jag jobbar med just nu är utkast och små inlägg och det gäller
att ha massor av inspiration. 


För att också göra något annat där ute hade jag tagit med mig sekatören.
Buskar och sly har växt som bara den i sommar, så jag satte igång
att klippa ner allt det där som vill växa men som jag inte vill skall 
växa så att vi snart bor i en "djungel".


Det får bli en arbetsdag ute vid havsviken i dag också, tror jag....

1 kommentar:

  1. Så vackert där vid fjärden ,vi ska väl ännu denna helg göra ett besök där ,kram Nette

    SvaraRadera