fredag 26 september 2014

Hösten kan vara så grå

Som jag skrev i går var dagen grå. Riktigt grå.
(Men fram emot kvällen blev den också lite ljusblå, tack och lov.)
Där vid 12-tiden bestämde jag mig för att åka ut till
havet för att se om vi fortsättningsvis hade lågvatten. Enligt uppgifter 
hade vattennivån sjunkit nästan en meter under det normala pga
de kraftiga nordliga vindarna vi haft de senaste dagarna.


Jag åkte ut till Replotbron. 
Fiskarna stod i långa rader längs broräcket, tydligen
kommer det mycket fisk nu när hösten är här. Men kallt blåste
det och säkert ännu kallare uppe på bron.



Fiskarna stod inte bara uppe på bron, det fanns en båt med 
fritidsfiskare som flöt på vattnet nära bron också.


Och nej, jag tyckte att det inte var låg nivå på vattnet. Lite
lägre än normalt, det ser man på betongpelarna, men 
inget uppseendeväckande.


Och så den sista gråa bilden.
Tack och lov för att det finns dagar som är mera färgrika.
Hösten brukar ju bjuda på många färger!

Ha en fin fredag!

1 kommentar:

  1. Idag är det verkligen grått här. Ska bli riktigt skönt när löven börjar ändra färg, så det lyser upp lite.

    SvaraRadera