fredag 12 september 2014

Ibland går man bet

Ibland går man bet på sina föresatser. Det gjorde jag i går kväll.
Men jag skrämde samtidigt upp en av våra grannar (helt säkert!) 
och det kan jag ju skratta åt idag. 
Låt mig berätta. 


I gårdagskvällens väderlekssändning på tv berättade de om att det fanns
stora chanser att se norrsken de närmaste nätterna. Det här tilltalade mig och när 
vägbelysningen vid 11-tiden i går kväll släktes gick jag ut med kameran.
Jag slängde en ljus pläd över axlarna och gick en bit längs vår väg.
Kvällen var otroligt varm, men det var rätt skönt att gå där insvept
i pläden. Det var mörkt, en klar himmel, en måne och ett och 
annat tunt moln. Men inget norrsken.


Först var mörkret kompakt. Men när jag hade gått där ute längs vägen
blev det efter en stund möjligt att se var jag satte fötterna. Det var riktigt skönt faktiskt!
När jag gick hemåt såg jag ljus av billyktor och att en bil närmade sig.
Som hastigast funderade jag att hoppa över diket och söka mig ut på en åker, 
men beslöt ändå att gå längs vägrenen. Insvept i den fladdrande vita pläden
såg jag säkert ut som ett spöke.....
(Hihi, undrar vad grannen tänkte).

2 kommentarer:

  1. Jaa du jag kan ju tänka mig (fniss) trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. Det måste ha sett väldigt konstigt ut där i mörkret. Har du pratat med grannen efteråt? Kram

    SvaraRadera