torsdag 18 september 2014

Fint och blandat

Just nu är det lugnt och stilla några minuter, men sedan kommer jag att åka 
iväg för ännu ett av dessa härliga möten med människor. Vid middagstid
kommer jag att träffa en kvinna med ett mycket naturligt och intressant yrke och
till kvällen skall jag intervjua en ungdom om hans intressanta yrkesval.
Jag tycker om dessa möten. Alla har något att berätta.
Just nu har jag fått många arbetsuppdrag och det är så givande.
Jag är tacksam.


I min trädgård blommar det ännu färgsprakande i vissa rabatter.
Tagetes är en av de tacksammaste blommor som finns!


Krassen breder ut sig i den nya rabatten framför huset. 
Tack och lov har vi ännu inte haft någon nattfrost. Fast nästa vecka ser
inte så lovande ut, då kanske sommarvärmen försvinner.... 
Så nu njuter jag av blomsterprakten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar