fredag 23 augusti 2013

Juthbacka Marknad

Loppis kan upplevas på olika sett.
För det finns loppis och så finns det Juthbacka Marknad, 
Finlands största loppmarknad med över 800 försäljare.
Årets marknad kommer garanterat att slå alla tiders besöksrekord.
Under de två dagarna som marknaden pågår kommer det att vara toppenväder.
Har man räknat med 35.000 besökare kommer ännu fler att dyka upp,
för när vi åkte hem idag var det bilkö 80 kilometer riksväg från Nykarleby till Vasa!
Idag kl 10 åkte svärmor och jag norröver till Nykarleby.
Redan innan marknaden officiellt hade öppnat var kommersen i
full gång. Här finns allt du kan tänkas behöva. 
Här pågår köpslåendet natten igenom och marknaden avslutas
först i morgon. Det här är en marknad, ett loppis, som måste upplevas!

Här några bilder som jag lite sporadiskt kom mig för att knäppa.











Jag gick runt i timmar och tittade, tummade, kände och frågade priser.
Här gäller det att pruta. För allt är inte billigt. Men några fynd gjorde jag.
Vad sägs om fem Pentik-koppar för 0,20 cent/st eller en fin
kastrull för 1 euro? Dessutom slog jag på stor 
och köpte lite dyrare porslin. 

Slutsummering:
Åk till Juthbacka Marknad, årets bästa loppmarknad!

1 kommentar:

  1. När vi for till bädden ikväll var det kö från prisma till botniahallen .Vi startar tidigt i morgon bitti ,Kram Nette

    SvaraRadera