lördag 17 augusti 2013

Augustidimma

Så har ännu en lördag nästan virvlat förbi.
Idag åkte jag och sonen in till staden för att inhandla lite husgeråd som han behöver till
sitt nya boende. För visst behöver man osthyvel, sax, stekpanna och en hel del
andra saker till köket. Så hade dom 70% rabatt på jeans i sonens favoritbutiken, och då var
det lämpligt att mamma betalade två par byxor också. Lite datagrejor behövdes , så 
vi svängde in till en sådan affär. Frågan var ju om inte sonen ansåg 
datagrejor var dagens viktigaste inköp (medan jag hade en helt annan prioritering)....

Härom kvällen var det så vackert när jag gick till sängs,
att jag måste rusa efter kameran och knäppa några foton.
Augustidimman lägger sig mot skogen och kvällshimlen
är vackert målad i finaste dunkla pastellfärger.



Annat är det dagtid, när sädesfälten lyser gula och
himlen är alldeles klarblå.


Vackert både dag och natt!


1 kommentar:

  1. Vi hade tänkt ta oss till stan idag men stormen och regnet och en huvudvärk fick oss att avstå (inte min )Mamma mådde inte så bra heller så jag fick åka hem till henne mot kvällen .Hoppas ni en trevlig lördagkväll ,Nette

    SvaraRadera