fredag 9 augusti 2013

Fredagkväll

Sambon är på middag med sin kör och sonen ut med sina kompisar,
så jag är all-by-my-self denna fredagkväll. Och jag kan ju
säga att det inte är fy skam det heller!


För jag åkte ut till vårt sommarhus, ut till villan ute vid havsfjärden.
Kvällen är grå och en och annan regndroppe har visat sig,
men inget egentligt regn.
Här ute i vindarnas och vågornas land har jag gått runt och kollat in de varma 
vindarna vid havet och lyssnat till vågskvalpet när vågorna träffar strandstenarna.



Inne i villan är det så där varmt och skönt som det endast kan bli
 efter en räcka av varma dagar så här i augusti. 
Ännu har inte höstkylan kommit, trots att kvällen är mörk och kulen.


Inne i stugvärmen sitter jag och läser kokböcker. Sjunker in i 
recepten på det där sättet som man kan göra ibland. När man vet
att det här blir riktigt gott..., det här receptet måste jag pröva....


Angående att vara en god medmänniska.
Det är skillnad på att vara snäll och dumsnäll.
Att ställa upp på bekostnad av ens egen välmående 
gynnar inte någon. Gå inte heller och tyck synd
om en massa människor. Det hjälper inte dem.
Sprid ditt eget ljus, var snäll och vänlig.
Lyssna, ge förslag till lösningar.
Var en upplyftare istället för en medömkare.
- ur "Söta öde"-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar