lördag 10 augusti 2013

En kväll ute på havsfjärdens vatten

Förra lördagen hade vi ett ljuvligt sommarväder.
På kvällen tog vi båten och åkte ut på en rofylld långsam färd 
utan egentligt mål. Eller så kan man ju säga att målet var att åka
iväg och sedan komma hem igen.


Vi rodde ut från stranden, sedan startade vi motorn 
och så bar det av mot norr.


En del änder hade stormöte ute på fjärden och de blev
förskräckta när vi kom puttrande med vår båt.


Det var vindstilla med endast några små vattenkrusningar.


Solens sista strålar lyste upp stenarna vid en ö ute i fjärden.



De sista solstrålarna speglar sig i havet.
Vi kör hemåt rakt in i havets guld...



...efter oss lämnar vi ett lila skimmer. Havsdis.


Jag njuter och knäpper massor av bilder. Och tänker att den här
kvällen måste jag minnas för dess skönhet.
Sambon. Jag. Båten. Och havet.



Så är vi hemma vid den egna stranden och jag har visat er
ännu en av de vackra solnedgångarna denna sommar.

3 kommentarer:

  1. Visst är det nydeligt med vatten , sommar och en puttrande båt...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. WONDERFUL pictures with lovely compositions and colors.

    Greetings from holland, Joop

    If you will you can take a look at my blog "Photo's in big size " you are welcome.

    SvaraRadera
  3. Kul att du har samma bilder som jag såg att ni for förbi lilla holmen som vi kallar den sedan sonen var liten .vi var dit ut ut en gång men det var mycket längre bort än vad man kunde tro .Jättefina bilder ,kram Nette

    SvaraRadera