torsdag 8 augusti 2013

Äntligen lite regn...

Ännu finns lite av sommarvärmen kvar, men vi har mulet
och av och till lite regn. I alla fall hade vi regn i går. Då dundrade
åskan också, men inte alltför nära oss (det tackar vi för).


I går kväll, vid 9-tiden på kvällen, drog jag gummistövlar på fötterna 
och gick en stund runt huset med kameran. Det var vått överallt.
Men jag tror växterna tackar för regnet, det var nog så efterlängtat.




De flesta av min rosor hade tagit stryk av regnet, men de små Nina Weibull-rosorna
stod ståndaktigt och lyste så röda som om solen lyste....



Trots att vi inte fått regn idag är det ännu vått överallt. 
Inte minsta vindpust blåser upp världen...
Men till kvällen tror jag solen lyser igen, för då är det
Konstens Natt....

3 kommentarer:

  1. Idag har vi förmodligen fått regnet som gästade er...eller varifrån det nu kommer!! Välbehövligt i alla fall, kan riktigt se hur alla blommor bugar och tackar! Och det gör jag också...slipper vattna!!
    Fina bilder du delar med dej av!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Så kul att se att någon annan har gröna vinbär också .Vått överallt nu få se om regnar bort i natt eller om det går längre söderut .,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Fortfarande sommarkänsla i dina bilder. Krasse är för mig sommar. Jag har ett stort kärl med krasse i trädgården. Tack för din kommentar angående Kebnekaise/brita

    SvaraRadera